FEM aussisar

Japp våra två blå har förökat sig till 4 blå och en svartis!

Denna veckan har vi trevligt besök av familjen Augustsson och några av deras voffar!
Pia och killarna har varit iväg lite med sin husvagn så vi har passat Meva, Mixa och Blue 2 dagar. Idag kom familjen tillbaka och ska sen stanna hos oss tills på lördag då vi gemensamt åker till Tollarp på utställning!
 

Det har varit roligt att ha en lite större flock än vanligt! Men vi är nog rätt nöjda med att ”bara” ha två till varddags hihi! Blir lite enklare så.
Hundarna funkar bra ihop- förrutom lite småtjaffs, de där tjejerna är inte att leka med hehe ……
 

Innan de kom i måndags kväll var vi uppe i stugan och hälsade på Björns mamma och Tommy. De blå skötte sig super i skogen, gjorde inga tendenser till att sticka från stugan och folk och fä gick oxå bra! När vi körde upp svängde vi inom Teba och tjejen som hjälpte oss med att prova ut flytväst praktiskt taget slängde Mio sig i famnen på….kaaaanske har han börjat komma över att människor är läskiga!!!! Hoppas det!
Igår gjorde vi inte många knop- och inte idag heller! Värmen håller i sig och det är för varmt att göra nåt på dagarna. Nätterna är oxå varma- i måndagskväll kl 23 var det 27 plusgrader!!!!!

Dock har vi haft både Merlin och Mio i poolen idag! Invigt flytvästen vi köpte, och faktiskt kändes de lugnare tack vare den. Merlin ville inte alls i, men väl i så simmade han fint och lugnt!! Mio ville i hela tiden! Fortfarande lite plaskande men inte som innan- han till och med simmade efter och grep en leksak jag slängde iväg! Duktig kille!!!
 

Efter det badet åkte Mio in i nästa bad- duschen alltså! Inför utställningen på lördag! Sen fick jag för mig att vi skulle testa att föna honom (kanske inte det snällaste i denna vämen  men jag blåste mest med kall luft så det var inte så synd om honom) och kryss i taket det gick jättebra. Tidigare har han fått panik bara han sett fönen, men idag var han hur lugn som helst. Jag har ju dock ingen aning om hur man ska borsta etc för att allt ska bli så rakt och fint…..testade mig fram. Blev bättre och mindre kryllor än vanligt…men inte helt rakt. Fast pälsen lägger sig nog lite tills på lördag så blir kanske riktigt bra  Mot slutet var Mio så trött på att stå på mitt eget komponerade ”trimbord” så han lutade sig mer och mer mot Björn som höll honom- till slut somnade han nog med huvudet på Björns arm- under tiden som jag fönade!!! Aww min snutte!!!

 

Nu är jag på jobb och leker nattuggla!!
Imorgon och på fredag är det Sjöbo marknad! Får väl se om jag orkar gå med ner imorgon eller jag bara vill sova…..

Några bilder från dagarna som gått….
 


Blue med sin udda liggstil!!
Han ligger så hela tiden!!!

 


Fina Blue!
 


Meva pussas med Björn!
 


Merlin helt slagen efter första dagen som stor flock!! Han intog sin sovhörna!!
 


Hela flocken samlad!!!
 


Meva får stryk av brorsan och kusinen!
 


Den som ger sig in i leken- får leken tåla!


Tjejerna får hålla varandra om ryggen!!

Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar