Kastrering & Höstfotografering

Ja så var det då äntligen gjort!!!
I fredags morse åkte jag och hundarna in till Malmö och Öresunds veterinärklinik för att lämna Mio.
Kastrering och tandputs var beställt😀

Under tiden som Mio var där så åkte jag och Merlin till bokskogen tillsammans med Jessica o Nelson och Kristina och Ceasar. Vi hade bestämt att vi skulle ta lite höstbilder- bland de sista löven som fanns kvar. Var verkligen sista chansen. Något direkt fint väder fick vi inte trots att vi beställt det😉 men det regnade iaf inte så det ska vi väl vara glada för! Om nån såg oss trodde de nog inte vi var kloka. EN räffsa till alla de löven i skogen??!!! Hahaha. Men skoj hade vi. Och några fina bilder blev där ändå trots det kassa ljuset. En mysig skogspromenad med hundbus blev det oxå innan det var dags att åka tillbaka till Malmö. Fler bilder från skogspromenaden kommer såfort vi får igång vårt ordinarie bredband igen.


Fina kompisar! Merlin, Nelson och Ceasar!

Halv tolv kunde jag hämta Mio igen. Jag väntade mig en groggy kille. Men ICKE! Han kom pipandes till mig i väntrummet och åmade och kråmade sig. VÄLDIGT pipig. Men ingen tendens till trötthet haha. Men han orkade inte hoppa upp själv i bilen så lite satt nog narkosen kvar. Det svåraste var dock att få in tratten i buren haha!

Väl hemma somnade han direkt så jo trött var han. Och kanske lite mer ”mammig” än vanligt. Ville gärna ligga i knät på en. Till och med i knät nästan över hela datorn haha. Men stunderna när han var vaken var han som vanligt. Glad och pigg.

Tratten är väl ingen höjdare för nåt djur- inte heller Mio. Han ser helt deprimerad ut när den är på. Som tur är så bryr han sig inte om ”det där nere” så nu i helgen har tratten endast varit på på natten. Dagtid slipper han den- ja när vi är hemma iaf.

Och han har varit pigg även i helgen. Kortare promenader har det blivit. Lite hjärngympa och lite lugnt bus här inne.
Idag var han lite mer orolig än igår. Hade svårt att komma till ro. Efter det kräkte han tre omgångar. Kan ha varit det som oroade honom och behövde komma upp.
Men sen efter det har det varit lugnt. Och han har ätit som vanligt. Så det var nog bara en tillfällig svacka.


Ska vi leka?


Vaddå? Får jag inte leka. Men åhhhh jag vill JU!!!


Så här ser det ut där nere. Ett litet plåster som skulle sitta 4 dagar och sen tas av. Det har läckt lite sårvätska men inget jag tycker verkar ovanligt. Det är ju inte heller rött eller svullet så är nog som det ska. Stygnen försvinner av sig själv. Skönt.

 

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Kastrering & Höstfotografering

  1. Anneli & Clemmie skriver:

    Fantastiskt fina bilder! Skönt att det gått så bra med Mios kastrering🙂

  2. Liza skriver:

    Vilka härliga höstbilder! Och den med Merlin på sagostubben är helt underbar!🙂
    Skönt att kastreringen gick bra och att det läker som det ska🙂
    Nu vet jag också hur en ”tom peng pung” ser ut😉 Pussa gokillarna från mig.
    Kramar i massor från oss

  3. carita skriver:

    Så skönt att han ändå tog kastreringen så bra, Bessen gnällde och hade panik i hela 3 dagar innan han kunde lugna ned sig lite! Fina bilder!

Kommentera

