Rally och uppletande

Den senaste veckan har det mest blivit lite långturer med killarna. Tiden har inte räckt till till så mycket annat. Jo vi har småtränat hemma i varddagsrummet lite grann.

Förrutom när jag och Mio åkte och träffade Jessica och Nelson förra veckan för lite rallyträning och uppletande. Jag valde att bara ta med Mio. Merlin fick stanna hemma hos Björn. Dels är det nyttigt att sära på dem- plus att jag kunde ge Mio allt fokus istället för att vara splittrad på att hinna träna båda två.

Detta var i princip första ordentliga träningen för Mio efter kastreringen. Jag var väldigt spänd på hur han skulle vara.

Vi satte upp en lagom svår bana med blandade nybörjar och fortsättningsskyltar. Mio var grymt taggad ibörjan så jag fick dämpa honom lite. Men när han väl studsat av sig det värsta första rundan så var han helt underbar att träna. Sån grym kontakt och fokus och inte ett ljud eller klängande runt hela banan. Så rolig som han var innan han blev sjuk!!!!!

När vi kände oss nöjda med rallyn packade vi ihop och gick bort till en skogsglänta och körde lite uppletande. Vi har egentligen aldrig provat det i den rätta bemärkelsen innan- men samtidigt gömmer vi mycket leksaker hemma som de ska leta upp o jag brukar gömma kottar som de får leta upp när vi är i skogen. Så indirekt har vi gjort det- dock på andra sätt. Men Mio nappade direkt efter synretning och sprang ut och letade upp tennisbollen och kom tillbaka o lämnade den. Med honom har jag inga problem med det. Merlin däremot springer ju gärna runt själv med saker😉
Men det var väldigt roligt med uppletande och Mio älskade det- och blev grymt trött sen haha! Han letade på bra även när han inte visste var leksaken fanns.

Idag har vi varit iväg på en massa saker med mina föräldrar- läkarbesök o andra saker. Hundarna har varit med o skött sig jättefint. De gillar att vara hemma hos mina föräldrar för min mamma är svag för hundögonen😉 de sitter klistrade vid diskbänken för de vet hon är generös med att öppna kylskåpet.
Hundarna sitter och slickar sig nöjda om munnen ”jag gav dem bara VARS EN smörgås med leverpastej- men inte hela på en gång” haha.


Killarna ligger och spanar ut mot köket- man vet ju aldrig vad som plockas fram från kylen!

För att aktivera dem stannade jag till i Skrylle och gick 90 minuter i skogen innan vi skulle köra till Hbg och hämta Björn efter jobb. Promenaden var väl lagom skoj. De drog nåt fruktansvärt i kopplena hela rundan igenom (de var lösa i början med väldigt nosiga o sen stack de en gång efter ett spökdjur så då åkte kopplena fram) så jag var på lagom gott humör. En del bråk och gnäll blev det på dem för jag hade inget tålamod idag.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Rally och uppletande

  1. lizzy&Nitro skriver:

    Vilka härliga bilder, gillar när de ligger så när varandra, så skulle Chili o Nitro aldrig göra! Härligt att dina killar har så mycket utbyte av varandra! Kram från oss!

  2. Liza skriver:

    De är ju såå härliga era blå🙂 Gillar Merlins blick när Mio ska vinka där i början, haha.
    Har också en som allra helst vill behålla sina hittade saker, gärna döda dem också.
    Kramar i massor från oss

Kommentera

