Rallytävling i Hörby

Efter x antal anmälda tävlingar som jag strukit oss från de senaste veckorna (ja månaderna) så var det äntligen dags för tävling igen. En tävling som jag kände mig riktigt peppad inför faktiskt!

Mios fortsättningsklass var inte förrän efter lunch, men eftersom jag ”lurat” Emma med Alve att anmäla (debutera) så kände jag att jag ville dit och stötta dem i nybörjarklass på morgonen. Så det blev en lång dag. Men vad gjorde det när den slutade så bra som den gjorde😀

Vädret var det inget fel på. Nästippen och ögonbrynen brändes av den varmt gassande solen hela dagen. Det är tur att Hörbys brukshundklubb har sin lilla å/damm på baksidan. För dit ner gick jag och doppade Mio en stund innan det var vår tur. Det var så varmt. Kyldynan i bilen gjorde susen, men trots det var det en varm och lång dag för hundarna.

Även bästis Maria och luspudlarna var på plats. Denna gången för att tävla i samma klass som jag och Mio. Så himla roligt!

För Emma och Alve gick det strålande!!! Trots en hormonsnurrande och ofokuserad Alve så gick de en snygg runda och debuterade med 91 p!!!! Grattis!

Även för Maria och Enzo gick det urtjusigt!! SÅ roligt att få se dem tävla! De samlade ihop 94 p och därmed sitt tredje godkända i fortsättningsklass och titeln RLD F!!! Wihoo ni är bäst! Grattis!

För bästa fröken Sanna och sina hundar gick det oxå strålande! En mästartitel och snyggt resultat i avancerad. Härligt!

För oss gick det oxå bra kan man väl säga😉
Vi hade startnummer 24 vilket var drygt eftersom dagen redan varit lång.

Jag har ju inte tävlat Mio sen i höstas när hans hormoner var i oreda och han faktiskt egentligen var sjuk (visste vi ju inte då) och den sista tävlingen var han överallt och ingenstans. Pipig, klängig och allmänt jobbig vilket ju visade sig på det icke godkända resultatet.

Men NU är det precis som han har mognat massor och liksom landat i sig själv. Om det bara är åldern eller om det är kastreringen som påverkat vet jag inte. Men sån skillnad. Han var lugnare och otroligt fokuserad. Även innan vi gick in på banan.

Där var ett par ställen i banan som jag var övertygad om att vi skulle ryka på….spring och hopp triggar Mio nåt otroligt och han är ibland svår att då få att fokusera igen. Och där var några såna moment där det sen krävdes en del fokus efter. Men icke. Han (vi) gick in och gjorde den snyggaste rundan nånsin. Det kändes såååå bra när vi passerade mål och bangränsen. Endast på ett ställe som det blev strul. På tysksvängen. Jag var väl inte tillräckligt tydlig i mitt kommando/rörelse så han blev osäker o backade lite innan han gick runt mig. Förrutom det kändes rundan felfri.

En otrolig känsla när man går därifrån och flera olika folk runt omkring som tittat- som vi inte ens kände- sa Grattis. och Wow så snyggt det såg ut. Då känns det bra!!

Och det var verkligen vår snyggaste runda nånsin!!! Vi hamnade på en andraplats på prispallen med 99 p!!!😀
Wihoo! Så glad jag var! Och snacka om att detta peppade till att bara vilja ut och tävla igen!

Jag är helt övertygad om att Merlin var med oss hela rundan och gjorde allt för att skicka fokus och lyckopussar till oss!!!

image

image

image

Mio var överlycklig över leksaken han vann😀

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Rallytävling i Hörby

  1. Liza skriver:

    Vad härligt att ni är på G igen!🙂 Och Grattis till den fina rundan som gav så fint resultat🙂
    Klart brorsan Merlin var med Mio och dig, det tror jag fullt och fast🙂
    Kramar i massor till er alla.

  2. Mildred skriver:

    When you think about it, that’s got to be the right anewrs.

  3. I guess finding useful, reliable information on the internet isn’t hopeless after all.

Kommentera

