Agilityträning

Björn har på sistone fattat lite tycke för agility och Mio älskar det- och de är anmälda till en endags kurs nästa helg….och nu även kurs hela terminen……så det var dags att börja träna lite på ”allvar”😉 Slalomen tränar vi på hemma i trädgården men alla andra hinder är ju lättast på klubben😀

Vi hämtade upp Patrik som skulle hjälpa Björn lite och körde till klubben i Skurup.

Hinder, tunnel och däck kan Mio sen innan. Nu var det dags att prova på de andra svårare momenten.
Mio är otroligt bunden till att jobba nära en- vilket ju är en stor fördel i lydnaden, men här är det ju rätt bra om de kan jobba lite på avstånd. Så det behöver vi/de träna på.
Han är inte rädd för att gå upp på någonting- inte ens när balansbommen slog ner och han halvt trillade av blev han rädd. Men han tjuvar gärna och vill hoppa av för tidigt. Så Björn fick hålla honom i halsbandet för att se till så han inte fuskade på nergångarna.

Riktigt roligt var det att se dem jobba. Mio blev såååå trött rätt snabbt- det var rätt varmt oxå. Och Björn blev trött för han är inte så van vid att jobba så nära med Mio och läsa av honom. Jag tycker det är skitroligt om de kan hitta nåt som blir deras grej….men åhh vad det kliade i fingrarna på mig. Jag ville oxå prova…och man är ju alltid bäst när man tittar på- man ser så många bra lösningar på allt😀 men jag försökte bita mig i tungan och inte blanda mig för mycket, utan låta Björn själv tänka.


Fuskar


Mer fusk….


Trött kille med sin leksak

image
Så här trött är sötnäsan nu efter träningen…och husse snarkar gott i andra soffan hihi!

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Agilityträning

  1. Liza skriver:

    De ser ut att ha lika kul både husse och hund🙂
    Det verkar faktiskt vara rätt roligt med agility men så snubbelfotad som jag är har jag aldrig provat, fast jag tror att mina hundar skulle gilla detta helskarpt🙂
    Kramar från oss

Kommentera

