Kanothajk

Förra veckan åkte vi och luspudlarna med familj till Blekinge. Närmare bestämt till Halens camping vid Halensjön.
Vilket fantastiskt ställe. Underbar natur, otroligt vacker sjö och en jättemysig camping.

Vi kom dit på torsdagen och började med en långrunda i skogen. Ett jättefint naturreservat ligger precis bredvid campingen. Tyvärr gick vi lite fel och kom inte ut på den längre rundan vi tänkt. Men det var varmt och kändes rätt lagom ändå. Avslutade med att gå ner till sjön och äta fikan vi tagit med oss, samtidigt som hundarna fick svalka sig lite i vattnet.

Efter det gjorde vi oss hemmastadda på våra vandrarhemsrum. Tog en liten paus i värmen för att hämta krafter.
Sen möttes vi utanför och tände grillen. En jättemysig varm kväll med grillning och god dricka fick oss att sova gott sen. Mio var lite skum de första minuterna när vi släckt lampan när det hördes nån i korridoren utanför rummet. Men han insåg rätt snabbt att det var folk som faktiskt fick gå därute och somnade sen….

Fredag morgon började med en runda i skogen innan vi åt frukost ute.

Sen packade vi ihop, städade rummen och tog dagens packning och fika och gav oss ner till sjön- bort till kanotcentralen.
HJÄLP så läskigt. Hur skulle detta gå. Fanns det nån som kunde hjälpa mig ner i kanoten utan att jag dog på kuppen? Haha. Jag har paddlat kanot en gång innan och det var i fjärde klass med skolan.
Hur skulle det gå med hundarna. DET var väl egentligen det som skulle bli mest intressant.

image

Men faktiskt så gick allt såååå bra! Vi kom alla i kanoterna utan att nån trillade i.
Mio fick sitta framför mig längst fram. Han var lite tveksam när han skulle i. Men när han väl kommit i satt han så fint och stilla. Lite pipig den första stunden. Men det var säkert för vi inte riktigt hittat balansen i vår paddling.

image

image

image

image

Vi stannade till på två olika ställen och gick iland och fikade. Sammanlagt var vi ute 5 timmar, varav 3 timmar effektiv tid med paddling. 1,3 mil…… PUH inte konstigt det kändes i armarna efteråt. Men faktiskt inte så mycket som jag trodde. Lite lätt träningsvärk men inget mer.

En skitrolig dag var det! Vilken upplevelse. Detta är verkligen något vi kommer göra om! Jag älskar när det är saker man kan inkludera hundarna i!!!!

 

 

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Kanothajk

  1. Liza skriver:

    Åh det ser verkligen kul ut att paddla kanot!🙂 Fast jag vete sjutton om jag skulle våga ha mina två vildingar med i kanoten, haha🙂
    Kramar från oss

Kommentera

