Storslam på debuten

Idag var det då dags för officiell debut i Lydnadsklass 1!! Och vilken kväll det blev.

Jag hade i princip 3 mål.
* Att platsliggningen skulle gå bra-och det gjorde den. Den var lugn och fin. Han var till en början lite mer nosig i luften än han brukar. Men slutade rätt snabbt.
* Att tandvisningen skulle gå bra-vilket den oxå gjorde. Mio har inte problem med folk längre men det sitter inpräntat i mitt huvud att jag är rädd han ska rygga. Speciellt när det är en manlig domare, som det var idag. Men ingen tendens.
* Och att vi skulle klara ett första pris.

Drog start nr 6 av 9.
Det har varit en fruktansvärt varm dag men i Kristianstad var det lite behagligare med lite vind. Trots det är jag glad att vi invigde Hurttas kylväst som vi köpte tidigare i veckan. Suveränt bra!
När det var vår tur så var temperaturen helt ok.

Jag var inte alls nervös. Stod lugnt o tittade på de andra o värmde upp med några småsaker innan vi skulle in.

Vi var riktigt samspelta idag! Mio var följsam och fokuserad vilket ju återspeglar sig i poängen!

Kommentarerna på protokollet var:
* Linförighet- snett sitt
* Läggande- flera steg
* Inkallning- avslut (han satte sig inte ner)
* Ställande- steg

image

Det slutade med 185 p och klassvinst!!!
Wihoo det var mer än jag kunnat drömma om! Så jäkla roligt!!! Vilken fantastisk hund jag har! Och bäst av allt var att jag inte var nervös- och att vi kändes så samspelta!

image

Detta var superroligt och vi kommer garanterat göra om det😀

image

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Storslam på debuten

  1. Liza skriver:

    Så himla kul alltså! Massor av GRATTISAR igen till en helt suverän debut!! Den gjorde ni med råge🙂 Ni är superduktiga!!
    Syns ju på kortet att han har en helt otrolig kontakt och vilken fin poäng på linförigheten! Ja ni hade ju finfina poäng over the hela🙂
    Massor av kramar från oss

  2. Jenny skriver:

    Wow! Vad kul! Grattis till superbra poäng! Vad duktiga ni är!🙂

  3. Carita skriver:

    grattis igen!! super!!!

Kommentera

