LP1 i Hässleholm

I början på juli övertalades jag att anmäla Mio till debut i lydnadsklass 1 några veckor senare. Något jag är såååå tacksam över. För ibland inser man inte den egna potentialen.

Inte kunde jag drömma om att vi mindre än en månad senare skulle ha fixat ihop ett LP1 med väääldigt bra poäng och placeringar på tre raka tävlingar!

Som ju de flesta vet var vi i Hässleholm i lördags och tävlade vår tredje lydnadstävling.
13 som kom till start som de delade upp i 3 platsliggningsgrupper. DET är jag tacksam över haha.

Vi drog startnr 13. Haha först förra gången och sist denna gången.
Första platsliggningen gick lugnt till, en som reste sig tror jag. Andra platsliggningen gick oxå lugnt till MEN där reste sig ALLA hundarna. På vår plats reste sig även en hund men den smög bara fram till sin förare.
Mio låg fint.
Även tandvisningen gick bra!

Sen blev det lite väntan på vår tur.
Varierande resultat från de som deltog. Tyvärr var där nog minst en som inte följde reglerna som finns, utan tävlade med löptik. Fruktansvärt dålig stil tycker jag. Jag bryr mig inte om detta med att hanhundar ska tränas att klara detta- det är en annan diskussion- MEN nu är reglerna satta så att löptik inte får deltaga. Då ska det följas.

Som tur var brydde sig inte Mio så mycket om alla dofterna inne på plan utan han gick vår bästa runda hittills. OM han bara inte fått hjärnsläpp på läggandet så vi nollat det haha.
Men det spelar ingen roll, jag grämer mig inte över det eftersom det ändå inte påverkat vår placering.

Vi fick iaf ihop 171,5 poäng och hamnade på en andra placering.
Hade vi fått poäng liknande tidigare på läggandet hade vi hamnat runt 190 p vilket är vårt mesta hittills.
Han KAN min älskade skrutt!!!
Så jag var såååå nöjd.
Hade varit skitcoolt att ha tagit LP:t med enbart klassvinster, men en andra placering duger mycket bra det oxå! Den som vann hade 195 p och en superfin runda.

image

Roligast var oxå att när Mio o jag gjort vår runda o vi gick ut så skulle domaren oxå gå ut. O då berömde han massor att han tyckte det var en sååååån fin runda och att det var jättesnyggt jobbat. Men la sen till haha men vad hände vid läggandet. Det var synd.
Sånt är skoj att höra. När de berömmer!

Igår måndag var vi iväg på månadstävling på klubben.
Vi har bara precis börjat nosa på tvåans moment så jag kände mig inte redo för att testa det, hur mycket det ”bara är träning” det än är.
Så vi körde ettan igen. Tänkte vi kan ju iaf få till läggandet denna gången😉

Det flöt på bra. Han kändes fint med mig hela tiden. Och vi fick de bästa poängen hittills! Räknade ihop det och det blev 192,5 poäng! Det var Ruby som dömde, och hon är ju riktig domare så poängen är rättvisa. Fick mycket beröm över hur snyggt det såg ut!
Och läggandet funkade😉 haha

image

Nu fortsätter vi träna tvåans moment och nästa vecka ska vi testa tvåan på en träningstävling! Så får vi se när det blir ”riktig” tävling…..

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till LP1 i Hässleholm

  1. Liza skriver:

    Grattis igen! I massor! Ni är superduktiga! Vilket jobb ni gjort🙂
    Kramar i massor

Kommentera

