Debut i lydnadsklass 2

Förra helgen den 20 okt så var vi på Göinge-Brobys brukshundklubb och debuterade i lydnadsklass 2.
Jag hade från början velat mellan att anmäla dit eller att anmäla till Lomma samma dag. Slutade med att jag anmälde till Lomma. Men när de hållit anmälningstiden öppen mer än en vecka längre än som stod från början så bara rasslade anmälningarna in där. Över 20 st i klass 2… Hmm magkänslan sa att det skulle kunna bli en stökig tävling. Fler ekipage på plats desto rörigare blir det runt om. Konkurrensen bryr jag mig inte om, men just det att det är fler hundar o människor runt omkring. Så jag ringde Göinge-Broby och lyckades få efteranmäla dit!!! Det kändes mer rätt- och var den tävlingen jag siktat in mig på från början.

En regnig blöt morgon var det. Som tur var blev det uppehåll när vi kom dit och uppehåll precis till när mitt sista moment var slut. Snacka om tur😀

Vi var 7 stycken anmälda men bara 5 som kom.
Jag tycker det är trevligt att hamna på kanten på platsliggningen så ville gärna vara först eller sist…fick som jag ville och drog startnummer 5!

Platsliggningen gick bra! Nån hund som satte sig. Men lugn.

Fria följet gick bra. Mio tränger en del och det vet jag om- dock vet jag inte hur jag ska få bukt på det…. Han var inte helt med mig i svängarna o lite disträ på ett par ställen om jag jämför med hur han kan gå!

Resten av momenten bara svischade förbi… Men det som var underbarast av allt var att vi fick 10or på både rutan och fjärren- två av de nya momenten som ändå är rätt svåra! Han sprang rakt ut i rutan med bra fart o stannade. Chockad är bara förnamnet. Nog den bästa placeringen i rutan hittills😛
Och fjärren har vi ju tragglat en del så det är skoj det ger utdelning!
Apporteringen är som den är. Han springer jäklar i det men tuggar om nån gång när han greppat den.
Och hoppet sen ska vi inte prata om haha. Vi har lite problem med det. Han sätter sig vid sidan om hindret. Men jag hade iaf vett nog i huvudet att lägga till ett dk med armen så han hoppade tillbaka och inte sprang vid sidan om.

Fem 10or och fyra 8or!!! En helt perfekt debut!!!!!

De satte väldigt snabbt upp resultatet trots att det snart skulle vara prisutdelning. Och jag trodde inte mina ögon när jag såg att jag fått 184 poäng…..och att ingen annan hade högre!
Oh my god!!! Inte nog med att vi fick ett förstapris så hamnade vi än en gång överst på prispallen!!!! Jag verkligen älskar denna hunden!!!!!

En dag när vi tränar rutan här hemma

 

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

