Ännu en klass 2 tävling

Ja idag var vi iväg uppe i Ängelholm och tävlade klass 2 för andra gången!

Lite bättre väder idag. Till och med sol då och då. Helt sjukt. Det är den 27 oktober och det har idag varit 17 grader ute!!! Så om någon gnäller över denna hösten så vet jag inte vart de har befunnit sig!

Vi var 11 startande i klass 2. Även idag önskade jag startnummer 1 eller sist…. Haha och idag drog jag nr 1😀

Platsliggningen gick bra utan några större störningar. Vi delades i två grupper så medans andra gruppen gjorde platsen hann jag ju andas och värma upp Mio innan vi skulle in.

Idag försökte jag fånga honom i mer kontakt på transportsträckan in, vilket jag trodde kunde vara en av de sakerna som påverkade förra veckans ”ofokus” i FF för då kände jag inte riktigt att jag hade honom med mig när vi gick in.
Men det hade jag idag. Men ja det vi ryker på poängmässigt är att han tränger, och att han sätter sig snett- vilket ju är en effekt av att han går snett när han tränger och då sätter sig likadant. Så detta måste vi få bukt på. Fick dessutom kommentaren ”inget språng”…han tyckte väl inte jag sprang tillräckligt snabbt. Så får tänka på det nästa vecka.

Läggandet går långsamt- det vet jag. Men orkar inte lägga krut på det eftersom det bara är koefficient 1.

Inkallningen gick bra, men han tog en stor lov bakom mig. Så nu blir det till att traggla ingångar igen. SUUUCK denna hundträning….man får ordning på en sak så strular nåt annat igen…

Rutan gick inte riktigt likabra denna gången. Han sprang långsamt ut- och jag tänkte snabbt att oj nu vänder han nog snart upp mot mig. Men han fortsatte springa och sprang in i rutan från sidan. Men stannade fint inne i rutan. Så det gav ju poäng.

Apporten flög iväg långt haha…ja jag och att kasta det är en historia i sig själv…
Där var mycket löv så jag var rädd att han inte skulle hitta den. Men han fick bra fart ut och hann sen inte stanna haha, så han sprang snabbt förbi den och vände tillbaka. I ingången sen så kom han in i en stor lov bakom mig och stannade dessutom upp för att säga hej till publiken😛 knashund

Hoppet var det finaste i dagens program! Han satte sig snyggt – YES veckans träning har haft effekt – och hoppade fint tillbaka!! Wihoo!

Fjärren sen, den gjorde han men lite långsammare än vanligt. Och i varje skifte så viftade han på svansen- haha gladfis. Så vet inte om det kanske såg ut som han lyfte på rumpan då fast han inte gjorde det. Med tanke på poängen.

Vi fick sen 10 på helheten! Och domaren berömde och tyckte det såg sååååå trevligt och glatt ut!😀 Det blir man lika glad varje gång att höra!

En mycket hård domare i sin bedömning. Kanske inte så mycket i vår bedömning. För vi var sämre idag än sist, men många andra man såg tycker man kunde fått nåt lite mer än de fick.
Men han kändes ändå rättvis och konsekvent i det han dömde.
När man sen hörde att vissa inte ville tävla för honom just för han är så hård så känns det ju ändå som att de poängen vi fick är något vi ska vara stolta över!

Jag hade ju fin hejjarklack som filmade och höll reda på poängen så jag visste direkt efteråt att vi fick 173.5 poäng!!! Åhh vad glad jag var! Visst det var inte lika högt som förra gången, men det var ett första pris!!!!

Höll inte räkningen på alla andras poäng sen mer än att man såg att ingen direkt låg jättehögt eller utmärkte sig!
Så det var lite spännande när det var dags för prisutdelning och till sist insåg att när det var ett namn kvar så var det MITT namn som var kvar!!!! Vår underbara trend håller i sig!!!!
Vi vann även idag!!! Helt otroligt fantastiskt häftigt!!!!!
Nu är det nog snart så vi börjar få lite storhetsvansinne😉 moahahaha
Men det är vääääldigt trevligt att stå överst på prispallen- även om det idag inte fanns nån haha.

image

image

Sen stannade vi kvar och tittade på klass 1 där det var 3 stycken Missnuttare med!!! Jätteroligt att se!!! Och jätteroligt att det gick så bra för de flesta av dem- på ett eller annat sätt. Ibland är det inte slutpoängen som är det viktiga utan vad som händer på vägen dit beroende på vilka mål man har för dagen!

När vi kom hem passade vi på att utnyttja det underbara höstvädret till att städa undan allt i trädgården inför den kommande stormen som det varnas för, och klippa gräsmatten en sista gång.
Mio han låg i solen- i 17 grader- och tuggade på ett märgben! Känns som det var sista gången ute för i år! Lagom till jag precis klippt klart sista sträckan på gräset öppnade himlen sig och det började ösregna😛


Så nu har vi två av tre första pris innan vi får vårt LP2!!!!
Kan inte riktigt fatta hur snabbt allt detta gått och hur bra det går hela tiden!!!
Ska tävla även nästa helg och HOPPAS såååå på att även den tävlingen går bra så vi får vårt LP2 då😀
Jag tar dock ingenting för givet och har en fjärde tävling anmäld…ifall ifall… Som back up liksom :p

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ännu en klass 2 tävling

  1. Liza skriver:

    Massor av Grattis till er, duktiga Ni!! Ni är bara såå bra!!🙂 Klart ni ska stå överst på pallen! Ni är ju bäst!!
    Tänk att du blev en tävlingsmänniska😉 Kommer ihåg en gång för flera år sedan när vi chattade och vi kunde inte förstå hur andra vågade/ville tävla, haha och se nu vad Ni har kommit långt!🙂 Det är så kul tycker jag🙂
    Kramar i massor från oss.

Kommentera

