Där försvann flytet

Pga att datorn är isönder så har jag dragit mig från att uppdatera. Det är så drygt att sitta o knappa på mobilen. Men nu får det bli så ändå eftersom det lär dröja innan datorn (om den blir det) blir frisk igen.

Iaf så har vi varit ute de två senaste helgerna oxå och tävlat klass 2.
Och helt väntat så kunde vi ju inte fortsätta ha sånt fantastiskt flyt som vi haft innan- bakslaget var väntat😉
Att vi fattas sista för Lp2 har börjat spöka😉

Men jag deppar verkligen inte ihop- hur surt det än kändes med poängen. Såå nära men ändå inte. Om om inte fanns….

På första tävlingen i Svedala så vips för första gången så nollade vi rutan pga att Mio sprang igenom o ställde sig bakom. Och sen kunde jag inte kommendera in honom igen. Jag hade innan det kört en del fart och belöning bakom rutan för jag tyckte han tappat lite av sin fart. Om det var det som slog igenom vet jag inte. Men vi tappade iaf 30 poäng där. Resterande moment hade vi fina poäng på så vi slutade på 157 poäng. Vilket ju faktiskt är rätt snyggt med tanke på 30 bort.
Denna tävlingen har jag filmad men eftersom jag inte har nån dator får den vänta.

image

Förra veckan åkte vi så till Söderåsen.
Säkert lite påverkade av ”misslyckandet” veckan innan. Ah men vad fan, jag vill ju bara ha det sista haha.
Vädret var rätt kasst. Det regnade massor. Jag var dessutom inte helt hundra på om vi skulle genomföra tävlingen pga att det brukar skjutas en del i närheten. Men vi klarade oss hyffsat från det, bara enstaka skott som Mio noterade men inte mer än så.

Platsliggning i spöregn….inga problem.
Drog startnr 7- sist. När det väl var vår tur ut på planen var den rena lervällingen. Jag fick hålla tungan rätt i mun för att inte vurpa under fria följets språng march.
Vi utförde väl momenten ok men kan bättre.
Tyvärr nollade vi läggandet- jag hade inte heller lagt mig i den leran.
Och sen gjorde han samma sak på rutan denna gången- sprang rakt igenom o ställde sig bakom. Suck!
Well well….bara på det igen. Slutade på 146.5 poäng.
Dock hade ingångsträningen vi gjort under veckan haft effekt😉 ingångarna satt både på inkallningen och hoppet.

image

Så denna veckan som gått har vi ändrat om lite i träningssättet av rutan. Och även lite andra detaljer på de andra momenten.
Laddar upp en vecka till så vi är redo för Skurup nästa söndag!
Då jävlar :p

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Där försvann flytet

  1. Liza skriver:

    Jag tycker ni är jätteduktiga! Och bakslag får alla, så ni gör helt rätt – träna på och på’t igen bara och snart har ni det där sista!🙂
    Kramar i massor från oss

Kommentera

