Lp2

Yes där satt den!!!
Underbar känsla med en heltaggad Mio! Vi var riktigt samspelta!!
Jag hade ändrat lite i hur vi värmde upp och även min egen attityd.

Jag är expert på att analysera saker. Och de senaste veckornas bussresande o andra stunder att fördriva, har ägnats åt att analysera olika beteenden och utgångar.

Har bl.a grubblat över vad som skiljer våra tävlingar i klass 1 mot de senaste i klass 2. Kom fram till att vår uppvärmning timmen innan tävlingen gått från mycket kontaktövningar, små inkallningar, ingångsträning, halter och svängar etc….till ett enormt fokus -och småstress-  på att träna MOMENT. Upp med rutan- traggla den x antal gånger, fram med apporten….träna fjärren upp o ner upp o ner…. bara för att JAG ska känna mig ”lugn” och veta att han har momenten färskt i minnet när vi går in på plan. Men istället kanske detta har bidragit till att vår fantastiska ”bubbla” inte helt infunnit sig och vi har båda istället bara känt en stress. Äh jag vet inte. Men igår valde jag iaf att helt ändra dessa förberedelser- och gå tillbaka till hur jag gjorde i klass 1. Bara en massa kontaktövningar med starter, svängar och halter, lite läggande och några fjärrskiften. Men allt väldigt avslappnat och i vår ”bubbla”.

Dessutom skärpte jag upp mig själv lite. Hallå det är faktiskt TÄVLING. Inte nån vanlig jäkla träning. Även om jag inte är nervös så får jag skärpa till mig och sträcka på mig lite. Och det gjorde jag igår…..och faktiskt var jag för första gången på många tävlingar liiite nervös haha.

Kanske hade dessa två förändringarna nån betydelse. Det gick ju strålande!! Som sagt det var en otrolig känsla. Mio trängde inte alls lika mycket som han brukar. Det vi fick avdrag på i FF är att han sätter sig snett…en ny sak att träna på. Det har han börjat med nu….
Sen infann KÄNSLAN sig på riktigt när jag skickar honom till rutan och han sticker dit som ett skott och vänder upp snabbt och stannar MITT I RUTAN!!! DÅ log jag lite extra för då visste jag att det skulle rätt mycket till att vi inte skulle få ett första pris när vi nu hade säkrat de 30 poängen. Sen fortsatte allt flyta på bra till sista momentet- fjärren. Han la sig fint men när TL säger att hunden ligger kvar o föraren utgår så satte Mio sig upp. Så där fick vi avdrag för DK. Men skiftena sen gjorde han jättefint så det var lite surt på de poängen där.

image

Men vad fan gör det!! När jag går av banan och Jessica säger GRATTIS! Det blev 188p!!!
Man har ju tur som har både filmare och poängräknare i publiken haha.
YEEES! Fan vad lycklig jag var! Där fick vi vårt tredje förstapris och Lp2! Avslutar dessutom med de högsta poängen hittills.
Ända in i det sista på prisutdelningen så var spänningen stor vilken placering vi skulle få. Det kändes ju som det borde räcka till en pallplats…. Och ja ta mig tusan så knep vi första placeringen även igår!!! Malin med aussien Ripley kom på andra plats- oxå med superfina poäng. Så det var lite roligt!

Wiiiiiihoooo!!! Vilken underbar hund jag har!!! Vilket team vi är!
Nu jäklar blir det hårdträning under vintern så vi är redo för att starta i klass 3 till våren!!! Ska bli riktigt roligt att sätta igång med lite nya moment!
Hade dock garderat och anmält till en klass 2 tävling till- och såvida det inte blir full snöstorm eller spöregnar den dagen så åker vi och tävlar. Kan ju se om vi kan få till ännu bättre poäng för att höja våra poäng till barometern på klubben😀 haha

För mindre än 4 månader sen debuterade vi i klass 1- jag var väldigt tveksam till om vi var ”redo”, men blev övertalad att anmäla. Och nu sitter vi här med både Lp1 och Lp2 i handen!! Så ja vi kan nog konstatera att vi var redo!!😀
Årets mål är avklarade!

Film får komma senare. Vi har datahaveri pga virus….så det får bli när den kryat på sig.
image

image

image

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Lp2

  1. Liza skriver:

    Grattis i massor igen!🙂 Ni är verkligen ett superteam!
    Han ser allt lite mallig ut Mio över pokalen och det ska han ju vara såklart! Ja du också förstås🙂
    Återigen, ni är bara så bra!!🙂
    Kramar i massor från oss

Kommentera

