Ibland straffar det sig

Hela veckan har vi varit så noga med att hålla Mios sår på trampdynan torrt och rent genom att hålla det mer eller mindre lindat hela tiden. Haft strumpa o sko på ute etc… men sakta men säkert avvecklade jag lindan för det var torrt och läkte fint, och jag ville hellre det skulle lufta med bara en strumpa på.

Igår när jag kom hem från jobb efter att ha sovit hos min mamma på natten pga stormen blev MIio så glad. Han hade då en gummiballong sko på som Björn varit o köpt. Det hade kommit lite nysnö och han hade fullkomligt tokfnatt. Lät honom hoppa runt en minut eller så. Snacka om spring i benen efter en veckas stillhet…..

Men detta straffade sig. När vi gick in tog jag av ballongen för att se hur såret såg ut och hela tassen var indränkt i blod. Då hade ena kanten-där det var som djupast- spruckit upp igen o blodet rann rätt bra.

Så ja nu är det lindad tass igen som gäller. Börja om igen…jag har lovat Mio att på julafton ska han få springa lite hahaha…

image

Mio och alla förbandssakerna

image

Så här fint ligger han när jag ensam ska lägga om det. Skönt att han är så duktig!

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ibland straffar det sig

  1. Liza skriver:

    Ja usch vad skador på trampdynor kan ta tid😦 Och när man sen tycker att det ser fint och bra ut så, nähä… Hoppas det läker igen snabbt nu då, så Mio kan få springa till jul🙂
    Här går vi fortfarande koppelpromenader😦
    Kramar i massor från oss

Kommentera

